FAQ

FAQ står för vanligt förkommande frågor.
Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna som ställs till oss.
Om du saknar svaret på en fråga eller har andra funderingar är du välkommen att kontakta oss

1. Vilka öppettider har ni?
Under lågsäsong april/maj och oktober-november:
Tisdagar och fredagar 12-17.
Under högsäsong juni-augusti:
Tisdag – fredag 10 – 17
Lördag 10-15

2. Har ni öppet året om?
Nej, vi har inte öppet riktigt hela året.
Vår säsong startar varje år veckan före påsk (varierar beroende på när påsk infaller) och sträcker sig t.o.m 23/12. Vintermånaderna har vi stängt.

3. Kan man köpa era produkter i andra butiker?
Våra produkter säljs enbart direkt till konsument i vår gårdsbutik eller från vår fiskvagn när vi deltar i olika marknader eller mässor. 

4. Säljer ni skaldjur, sill eller röding?
Nej, vi säljer enbart den fisk fick fångar själv i närområdet. Sik, abborre, lax och strömming är de arter vi fiskar.

5. Har ni restaurang?
Nej. Vi säljer färdigförpackad mat och smörgåsar över disk under sommaren, juni-augusti. Maten kan kunden välja att ta med eller äta på vår brygga. Varmrätter värms av kunden själv i mikrovågsugn på bryggan. Läsk, folköl, kaffe och glass finns till försäljning i gårdsbutiken.

6. Har ni vegetariska/veganska alternativ?
Nej. Vi är en specialbutik för fisk.

7. Kan man boka bord hos er? Nej.

8. Kan rörelsehindrade besöka er?
Ja, det finns en ramp till gårdsbutiken. Till fiskarmuseet finns ingen hiss.

9. Finns toaletter?
Ja, i fiskarmuseet en trappa upp finns kundtoalett.

10. Vid vilka marknader, mässor mm kan man handla av er?
Vi deltar så gott som alltid alltid i Obbola marknad, Bondens Egen Marknad, Allhelgonamarknad i Vännäs, Skördemarknad i Vännäsby, Höstmarknad i Vännäsby, Gamlia Julmarknad och Forslunda Julmarknad. Marknader och datum publiceras alltid på vår hemsida.
Vi säljer våra produkter på Reko-ring Umeå varannan vecka. Under sommaren som är vår högsäsong på hemmaplan har vi dessvärre inte möjlighet att vara med.